Pixelmarketing-ről

A „Pixelmarketing” egyszemélyes mikrovállalkozás. Napi szinten szorosan együttműködik előfizetőivel és partnereivel. Minden ügyfelével közvetlen kapcsolatot tart fenn.
 
SzolgáltatásaimKapcsolatfelvétel

( itt születik a “varázslat” minden nap )

– Mikor kerültél kapcsolatba először az internettel?

– Körülbelül 24 évvel ezelőtt, amikor egyik barátom rendszergazdai állást kapott a Szegedi Tudományegyetem Informatikai tanszékén – az Írinyi Kabineten – és invitált egy kis internet böngészésre. Nagyon jó időtöltés volt, így visszajáró „vendég” lettem, már ekkor beleszerettem az internet csodálatos világába. Abban az időben még a Google sem létezett. Én azt gondolom mindenkinek megvan a maga kis története, hogy hogyan került kapcsolatba és alakított ki kötödést a webes világgal.

– Miért lettél honlapkészítő vagy webfejlesztő? Mi vonzott benne?

– Erre nem tudok válaszolni. Annyi biztos, hogy más szakmát el sem tudok képzelni magamnak. Egyszerűen ezt szeretem! Ezért csinálom reggeltől estig. Mindig és minden időmet erre szánom amikor csak lehet. A számítástechnika, az internet és a belőle kifejlődő lehetőségek, újdonságok és szoftverek nekem mindig olyanok voltak, mint a halnak a víz.

– Hány éve készítesz honlapokat?

– Egész pontosan nem tudom megmondani, de úgy kb. 16-17 évvel ezelőtt készítettem el az első weboldalt, ami persze még nem megrendelésre készült, csak próbálgatás volt. Emlékszem akkor még nagyon nehezen állítottam fel egy fejlesztői környezetet. Visszagondolva jókat mosolygok, hogy mennyire tapasztalatlan voltam még akkor.

– Ha valaki megkérdezné, hogy mennyi weboldalt készítettél idáig, akkor mit válaszolnál neki?

– Nem tudom pontosan, úgy 195-200-ig számoltam, utána viszont már nem követtem. Viszont emellett még ott voltak a több tucat fejlesztői környezetben “pátyolgatott” állandó csiszolás alatt lévő teszt projektek is, amik végül persze nem futottak soha élesben. Azok mind teszteléshez készített forráskódok voltak.

– Van különbség honlapkészítő és honlapkészítő között? Kire lehet azt mondani, hogy tapasztalt webfejlesztő?

– Korábban 6-7 évig natív PHP nyelven programoztam, mellette fokozatosan sajátítottam el a HTML és CSS nyelveket, ezekre szükség volt a munkák elvégzéséhez. Azaz hogy el tudjam adni magamat a megbízóknak. Mivel reklámgrafikai végzettségem van – ami ráadásul megelőzte a programozási időszakomat –, könnyen tudtam kiváló megbízásokat szerezni (pl.: Cryo Save, Telki Hospitál, CIB bank, … stb. Abban az időben még az Adservereken mért statikus vagy mozgó reklám bannereket is készítettem a kampányokhoz.) Szerintem nincs olyan ember Magyarországon 30 és 55 év között, aki legalább egyszer ne kattintott volna olyan reklám bannerre amit én készítettem korábban.

Összegezve én éjjel-nappal fejlesztettem / programoztam a vállalkozásomban. A munkák mellett mindennapos volt az új dolgok elsajátítása is. A hobbi projektek pedig kötelezőek ebben az iparágban :-). Nekem is volt pár. Sűrű és tanulságos időszak volt, rengeteg tapasztalattal. Egy biztos, – aki “erre adja a fejét”, annak minden hétre van mit tanulnia.

Úgy hogy ha valaki tőlem megkérdezi, hogy tapasztalt webfejlesztőnek tartom-e magam, akkor én azt mondom igen, hiszen elég sok megbízást végeztem már el idáig is. Két honlapkészítő között pedig a különbség, mindig a tapasztalatban és adottságokban rejlik.

– Saját vállalkozás indítása előtt dolgoztál-e más cégnél?

– Igen, négy vagy öt cégnél is dolgoztam. Bedolgozóként pedig 8 másik cégnél egy időben. Azonban rá kellett jönnöm nem vagyok “alkalmazott beállítottságú”, mindig saját tervek születtek és kavarogtak a fejemben, melyeket szerettem volna én saját magam megvalósítani.

– Nekem úgy tűnik szereted a munkád. Jól gondolom?

– Igen, imádom. Más fajta munkát el sem tudok képzelni magamnak. Szeretek önállóan dolgozni és megtalálni a nekem való kihívásokat.

– Mikor kezdted el a vállalkozásodat?

– Nagyon-nagyon korán. Gyakorlatilag még akkor, amikor a vállalkozói szféra nem fedezte fel az internetben rejlő mérhetetlen potenciált. Abban az időben a leendő ügyfeleknek bárhogy mondtam el vagy „avattam” be őket a közelgő jövőbe vagy vázoltam nekik a mérhetetlen lehetőségeket, egyszerűen nem fogták fel – komolyan mondom nem értették meg. A „webes iparág” is kb. 1,5 – 2 évvel később kezdet felébredni, ébredezni mire ráérzett a benne rejlő üzleti lehetőségekre.

– Keresőmarketinggel vagy SEO-val is foglalkozol?

– Volt időszak mikor kiemelt érdeklődéssel kezeltem és mintegy kísérletezés részeként az elvállalt megbízások 90-95 százalékát csak ez tette ki. Rettentő sok tapasztalatot szereztem ennek kapcsán. Mostanság egy projektet csak SEO-zásra (de csúnya szó) külön nem veszek fel, de mint egy projekt részeként igen foglalkozom.

– Voltak eredményes SEO munkáid?

– Igen. Persze, hogyne lettek volna. Azt gondolom, ha valaki beleugrik a mély vízbe és meglátja az összefüggéseket, a miérteket, akkor eléggé rabja tud lenni és nem képes könnyen túllátni majd ezen. Azaz picit “ott ragad” és csak SEO szemmel látja a honlapokat. Nem mellesleg rettentő nagy sikerélményt adott, amikor a megbízó konkurens weboldalát megfeszített munkával kb. 30-45 nap alatt megelőztem az organikus találati listában.

Volt több olyan projektem is, melynek eredményeképpen a legelső helyen “pózolt” a megbízóm weboldala hosszú hónapokig, illetve volt egy ami pedig egy teljes évig. Azt a honlapot például naponta 10-12-szer tartottam megfigyelés és kontroll alatt. Ez szó szerint az jelenti, hogy minden nap ezzel kelsz fel, és ezzel fekszel le egy éven keresztül. Mellette persze ott vannak a napi feladatok amiket ugyanúgy el kell végezni. Megterhelő, az biztos.

– Melyik tartalomkezelő platformot ajánlod a kisvállalkozóknak weboldal üzemeltetésre?

– A WordPress-t ajánlom nekik egyértelműen, nem is lehet más választásuk! Sok évvel ezelőtt még a Drupal-t vagy a natív PHP kód fejlesztését mondtam volna. A Drupal sokkal többet tud, mint amire szüksége van egy hazai kisvállalkozásnak. A natív PHP fejlesztés pedig sokkal drágább, talán már túl drága is a hazai KKV szektor kb. 90-95 százalékának. Itt jegyzem meg azért zárójelben, hogy a WordPress sem mindenre megfelelő megoldás. Általában ha a WP nem megoldás, akkor jöhet a PHP fejlesztés valamelyik keretrendszerrel.

– Webtárhelyekkel kapcsolatban milyen tapasztalataid lettek az elmúlt 15 évben?

– Sajnos sok jó és sok negatív tapasztalatom lett. Igazából azt kell mondjam, szinte mindet sorra ki kell próbálnod, hogy tudd melyik szolgáltató ad a minőségre, a kiváló ügyfélkezelésre vagy úgy egyáltalán, hogy felismerd az ár/érték arányos legjobb szolgáltatót ahhoz a projekthez amihez éppen szükséges a webtárhely.

Nekem is időbe került ez, úgy hogy tudom laikusnak nem egyszerű. Tapasztalatlanként beugranak ilyen “100 forintos” tárhelyekre, aztán nem értik miért nem működik ez, miért nem működik az a honlapon. Egyébként ha “ma találsz” egy jó webtárhely szolgáltatót, akkor az nem jelenti azt, hogy megvan örökre neked a legjobb tárhely. Ez tapasztalat. Fejlődik a vállalkozásod, fejlődnek az igényeid, fejlődik az ügyfeleid elvárása, stb.. hagy ne soroljam fel.

De az biztos, hogy aki csak az árak alapján választ webtárhelyet és azt mondja: ezt a másikat választom, mert ott az éves díj 1500 forinttal kevesebb (napi 4-5 Ft a különbségről beszélünk). Akkor “eszem a szívét”, majd rájön, hogy megvolt az első tanulópénz.

– Vannak olyan hazai webtárhely szolgáltatók akiket szívesen javasolsz ügyfeleidnek?

– Igen vannak. Szeretek is velük együtt dolgozni, ők mind a legjobbak ezen a területen – mondhatnám zseniálisak. Úgy értem valójában minőséget szolgáltatnak és olyan díjért amit a hazai kisvállalkozások, mikrovállalkozások, magánszemélyek is megengedhetnek maguknak.

– Szoktál ügyfeleiddel találkozni? Felkeresed őket?

– Ez nagyon sokat változott az elmúlt években. Míg korábban megbeszélésekre jártam el a meglévő vagy leendő ügyfeleimhez, addig ez manapság már elképzelhetetlen lenne számomra. Egyszerűen nem fér bele az időmbe. A technika és az emberek is fejlődtek annyit, hogy “értelmetlenné” vált a személyes találkozó. Arról nem is beszélve, hogy már nem csak Szeged – Budapest „tengelyen” lévő vállalkozásoknak dolgozom, hanem kiterjedten Magyarország területén lévő cégeknek.

Mostanában pedig egyre gyakoribb, hogy az ügyfél nem is Magyarországon tartózkodik, hanem valamelyik külföldi országban él majdnem életvitelszerűen vagy időszakosan. Ez ugye már nagyon megnehezítené a személyes találkozást.

Párszor előfordult korábban, hogy az ügyfél nehezményezte ha mellőzve lesz a személyes találkozás, de ezen én nem tudok változtatni sajnos. Nekem így jó, rólam megtalál minden fontos dolgot az interneten én meg róla sokkal kevesebbet. Azt gondolom, ezzel is csak én vállalok kockázatot. Ha elmennék találkozókra, akkor a meglévő ügyfeleim addig nem tudnak elérni és hasznomat venni amíg távol vagyok. A jövő ebben a szakmában úgyis a “távmunka” fele halad, mert ez a legpraktikusabb mindkét fél számára.

– Vannak-e ismétlődő elvárások az ügyfelek igényei között?

– Igen, szinte kivétel nélkül mindenkinek fontos, hogy a megbeszélt időpontig elkészüljön a megbízás. (Ahogy én tapasztaltam a “csúszások” kapcsán a 2 nap amit még tolerálni tudnak az ügyfelek. Bizonyos dolgok együttállása esetén olykor olykor megesik az átadási időpont csúszása.)

Mindenkinek fontos elvárás a kedvező és megfelelő díjon történő weblap üzemeltetés – ez a legjobban érthető hiszen e hosszútávú tényezővel jelentős költség és gond takarítható meg. Habár webáruházak kapcsán, pont nem az érdekli az ügyfelet, hogy húszezer vagy harmincötezer forintos a havi díj. Sokkal fontosabb, minden rendben legyen és fennakadás mentesen működjön hosszútávon.

– Mi a vélmenyed a “turista honlapkészítőkről”?

– Gyakori, hogy egy egy új ügyfél korábbi webfejlesztőtől elégedetlenül és rettentő rossz tapasztalatokkal és hasznavehetetlen honlappal távozik. Pontosítom: így érkezik meg hozzám. Ilyenkor azonnal kapcsolok, hogy egy “turista webmester” vagy “szomszéd Pistike” ismét kitett magáért. Azért a “turista” jelző, mert ők csak kirándulnak 5 percet a  weboldalkészítés evolúciójában és semmit sem értenek az egész folyamatból. (Tipográfia, marketing, szövegírás, arculat, keresőmarketing, … azt sem tudják mik ezek) Láttak egy YouTube videót ahol 6 perc alatt telepítettek egy WordPress rendszert. Megvan a véleményem róluk, de most megtartom magamnak.

Az emiatt kiábrándult ügyfeleket rendkívül nehéz meggyőzni, hogy nálam kizárólag minőségi munkát fognak kapni. Ezek a “webfejlesztők” igazi piac romboló munkát végeznek. Nem elég, hogy alacsonyra eresztik az áraikat, de mellette még hasznavehetetlen munkát is végeznek érte. Olcsó gagyi tárhelyre befizetve az ügyfelet. Hosszútávú együttműködést, támogatást illetve a weboldal majdani továbbfejlesztését természetesen ők nem vállalják, sőt erről nem is beszélnek az ügyféllel. Hiszen nem az a céljuk, hogy egy jól prosperáló befektetésnek minősülő weboldalt készítsenek. Őket csak a gyors pénzkeresés motiválja.

Csalódott ügyfelek gyakran mondják nekem, hogy hatalmas összegeket hagytak a „kollégánál” és még mindig nem olyan a honlapjuk amilyet szerettek volna. Sajnos többek ezek közül hónapokat vár, hogy ismét belevághasson újra feltöltött pénztárcával az elképzelése megvalósításába.

– Jelen vagy a közösségi médiákban vagy szakmai fórumokban?

– Természetesen igen. Habár évekkel ezelőtt egy hosszabb időre nem voltam jelen, mert nagyon megszaporodtak az egyedi megbízások és azokban úsztam naphosszat. Általában a Facebookon a szakmai csoportokban szoktam hetente többször önkéntesen és díjmentesen segíteni másoknak. Azoknak akik még csak most ismerkednek a WordPress-szel, a WooCommerce-szel és ezek lehetőségeivel, de elakadtak valamiben.

Volt már példa arra is, hogy a teljes projektet díjmentesen elkészítettem a legmagasabb elvárásoknak megfelelően (nem ismerősnek). Ilyennek is lennie kell egy vérbeli weboldalkészítő repertoárjában, – nem mindenki engedhet meg magának egy prémium kategóriás weboldalt. Nekem “rutinfeladat”, ügyfélnek nyilvánvalóan egy vég nélkül folyamat lett volna, benne megszámlálhatatlan kudarccal és elpocsékolt idővel. Ők kaptak tőlem egy esélyt, remélem mindannyijuknak sikerül az üzleti elképzelésük.

– Mit javasolsz a leendő ügyfeleknek? Azoknak akik még csak mostanság kapcsolódnak be az internetes világba.

– Egyszerűen nincs olyan elképzelés, amiből ma ne lehetne internetes vállalkozást csinálni. Minden csak kitartás és elképzelés kérdése. Egy készülő honlapnak mindig kell legyen célja. Ha ez a cél megvalósul a weboldal elkészülésével, akkor bizony az pénzt fog aggregálni a tulajdonosának.

Ezt mondtam már régen is, de most is ezt mondom: A honlap legyen egy jó befektetés!

Fekete László

a “Pixelmarketing motorja”
Folyamatosan képzem magam, hogy garantáltan elégedett legyél az általam végzett munkával. Minden megbízást alaposan, késedelem nélkül végzek el.
Köszönöm meglévő ügyfeleim bizalmát.

WordPress

8 éve társ a munkában

A WordPress ingyenes nyílt forráskódú, dinamikus adatbázis alapú tartalomkezelő rendszer. Amikor megtanulod maximálisan kezelni és használni, enyhe túlzással te leszel az Isten manapság és nem lesz elérhetetlen célod.

  • Testreszabhatóság 100% 100%
  • Google és felhasználóbarát 100% 100%

Internet

24 éve társ a munkában
Ma már senkinek sem kell bemutatni, hiszen “minden ember ide kapcsolódik” információt szerezni bármivel kapcsolatban. A végtelen lehetőségek helye.

  • Üzleti lehetőségek 100% 100%
  • Elterjedtség 100% 100%
(Részlet a szegedi Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék hallgatójának riportjából, a szerkesztőségi gyakorlat alatt készült. “Kicsit” megrövidítettem és a lényeget hagytam csak benne.)

pixelmarketing

WordPress weboldalak, webáruházak és blogok technikai karbantartása, továbbfejlesztése, sebesség optimalizálása, SEO beállítása előfizetőknek.

Havi korlátlan, díjmentes vírusmentesítés és feltört honlap rendbehozatal.

© 2002 - 2018 Pixelmarketing.hu